3. INTREBARI FRECVENTE

Cum îmi aleg casa de marcat?

Când alegeţi o casă de marcat, trebuie sa aveţi în vedere următoarele lucruri:

  • Numărul de bonuri estimate zilnic si numarul de articole care vor fi in casa de marcat
  • Preţul casei de marcat si ce include acel pret
  • Ce performanţe are – nr. caractere antet, nr. caractere in denumirea articolelor, lăţime bon, caracteristici imprimantă, etc
  • Preţurile consumabilelor
  • Ce cuprinde contractul de service şi ce preţ are
  • Posibilitatea casei de a se conecta la un PC
  • Posibilitatea de a controla sertarul de bani

De ce acte am nevoie?

  • Certificat de înregistrare firmă de la Registrul Comerţului – copie
  • Certificat constatator cu privire la adresa punctului de lucru (Registrul Comerţului)- copie
  • Declaraţie privind sediile secundare obţinută de la Circa financiară de care aparţineţi (dacă activitatea se desfăşoară la o locaţie diferită de cea a sediului principal). Pentru obţinerea Declaraţiei privind sediile secundare aveţi nevoie de următoarele acte: Certificat constatator privind sediul secundar şi Actul pentru spaţiu (Contract de închiriere, comodat, etc.)
  • Copie buletin reprezentant legal firmă.
  • Ştampila societate.

Cine mă învaţă să lucrez cu casa de marcat?

La ridicarea casei de marcat se va face instructajul privind folosirea casei de marcat. Veţi învăţa:

  • cum să vindeţi cu casa de marcat
  • cum să scoateţi rapoarte
  • procedura de schimbare a hârtiei la casa de marcat

Dacă achiziţionez o casă, când o pot folosi?

În condiţii normale, dacă achiziţionez o casă de marcat, aceasta nu se poate folosi imediat. Pentru a face vânzări legal pe casa de marcat, trebuie ca mai întâi casa de marcat să fie fiscalizată. Acest lucru se face după depunerea unui dosar la ANAF.

Ce este fiscalizarea?

Fiscalizarea este procesul prin care casa de marcat devine înregistrată pe firma cumpărătoare. În procesul de fiscalizare se introduce seria fiscală care aparţine casei de marcat şi datele firmei, şi anume:

  • numele firmei
  • adresa punctului de lucru
  • codul unic de înregistrare – CUI sau codul unic de înregistrare fiscală – CIF

Seria fiscală este un număr atribuit de către ANAF în urma depunerii dosarului şi reflectă nr. avizului casei de marcat şi numărul de ordine acordat de către ANAF

Am nevoie de contract de service?

Contractul de service este obligatoriu în perioada post garanţie.

În perioada de garanţie, este recomandată încheierea unui contract de service, care poate fi folositor utilizatorului, acesta beneficiind de consultanţă telefonică si intervenţii specializate la punctul de lucru.

Conform articolului 107.-(4) refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a încheia contracte de service pentru perioada post-garanţie echivalează cu renunţarea voluntara la utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal și achiziţionarea unui alt aparat.

Pentru alte nelămuriri, vă rugăm să ne contactați.
Anunțuri